Субота, 23.11.2024, 22:09
Вітаю Вас Гість | RSS

П'ятикорівська ГІМНАЗІЯ

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 113
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Початкове навчання » Ліщук Людмила Василівна

Виховна година
[ Викачати з сервера (27.1 Kb) ] 11.11.2016, 19:00

Мета. Утверджувати моральні цінності особистості, донести до дітей такі поняття як доброзичливість, вдячність, чесність, скромність через сприйняття п’єси-казки, поведінки її персонажів; формувати розуміння сутності поваги, вдячності, співчуття, виховувати почуття дружби і відчуття відповідальності за свою поведінку; розвивати вміння дітей висловлювати судження й давати моральну оцінку ситуації; знаходити власні шляхи вирішення проблеми; покращити настрій дітей.

Обладнання: записи музики, мультимедійна презентація, комп’ютер, театральні костюми.

Хід заняття

І. Вправа – вітання

Мета: сприяти встановленню позитивного контакту із групою, встановленню дружніх стосунків, підняття настрою.

Форма проведення, метод: робота в парах. Вправа-енергізатор.

– Вийдіть діти, у яких є домашні тварини і об’єднайтеся у пари.

– Привітаймося сьогодні в незвичний спосіб. Привітаймося так, як вітаються олені. Ви знаєте, як вітаються олені? Вони вітаються так: кивають головою, вітаються плечима, боками і спинками – ось так! А тепер привітаємось як люди і потиснемо одне одному руки: «Вітаю тебе, … (назвати ім’я)».

ІІ. Вступне слово учителя

Я знаю як ви любите казки, інсценізацію їх. До вашої уваги п’єса-казка «Сіамський бурлака» у виконанні учнів нашого класу.

Чи чули ви слово «сіамський»? Що воно означає?

(На екрані зображення сіамського кота)

Сіамський кіт завезений до нас зі Сходу, він, так би мовити, «іноземець». Тому в нашій казці він розмовлятиме трохи ламаною мовою, здебільшого російською, але ви його зрозумієте.

Бурлака – безхатченко, який бродить.

ІІІ. Перегляд вистави

П’єса «Сіамський бурлака»

Дійові особи: ведучий, кіт Матвій, мама, Тетянка і її брат, кицька Муська.

На сцені, у куточку, на лавці спить кіт Матвій. Звучить тиха музика. На сцену виходить ведучий, співаючи «Колискову».

Ведучий:

(Підходить до кота, лагідно гладить його по спинці, потім повертається до глядачів).

Учора вранці кіт Матвій

Залишив сьомий дім!

Чому? Бо хазяї були

Погані дуже в нім!

Він, бідний, цілу ніч блукав,

Нову домівку він шукав.

А зараз він спочити ліг…

На сонечку дрімає…

Заснув… Нехай собі поспить,

Поки собак немає…

(Навшпиньки йде геть. Кіт ворушиться, нявкає уві сні. Трохи згодом через сцену йдуть Тетянка, її мама і братик).

Тетянка:

Ой, мамо! Що за кіт!

Який білесенький живіт!

А вушка чорні, й лапки теж!

Який гарненький він!

Брат:

Авжеж!

Він сам прийшов до хати!

Дозволь його нам взяти!

Мама: У вас є Муська, досить вам…

Брат: Він так подобається нам!

Матвій:

(встає, вигинає спинку, хизується, стоячи на лавці)

Я сиамских кровей

От хвоста до бровей!

От усов до хвоста

Я сама красота!

Я сиамских кровей

Мое имя – Матвей! Мяу!

Кланяється на всі боки.

(Діти сміються й аплодують).

Мама:

Ну добре, діти, хай живе,

Слідкуй за ним, Тетянко!

Мама йде. Тетянка гладить кота.

Тетянка:

Матвійчику, ходи до нас!

Я дам тобі сметанки.

(Кіт біжить за нею. Тетянка дає йому чашку зі сметаною, кіт лише, прицмокує. Діти йдуть, кіт лишається сам).

Матвій:

Кажись, я не напрасно шел.

Кажись, тут будет хорошо!

(Озирається навколо. Підходить до дивана, починає дерти його кігтями. В цю мить заходить Тетянчин брат).

Брат:

Матвію! Це новий диван,

І ти його не дряпай.

Коли потреба є така,

Чеши об вишню лапи

(Йде. Кіт невдоволено кривиться, потім лягає на диван. До нього підкрадається Муська, в лапках тримає пакуночок).

Муська: Егей! Матвію, йди сюди!

Матвій: А что там? (показує на пакунок)

Муська:

Ось пакунок,

Це мишка свіжа, тепла ще!

Для тебе подарунок!

Матвій (плюється на всі боки):

Йди геть!

Селянка, повна вшей!

Сиамцы не едят мышей!

От кончиков ушей

До самого хвоста…

Муська (перебиваючи):

Я це вже чула! Ну й піду!

Ображено відвертається

Матвій:

Селянка! Простота!

Чтоб я, сиамец, ел мышей?

Принюхується, стрибає на стіл.

Тут что-то пахнет в миске…

Фу! Дрянь какая! Вермишель…

А это что? Сосиски?

(Їсть. На столі стоїть чашка, він її скидає додолу. На шум прибігають мама і Тетянка).

Мама:

Куди це ти заліз на стіл?

А ти шкідник, Матвію!

Тетянка (захищає):

Ой, мамо, ти йому пробач,

Він ще не розуміє…

Іди, Матвійчику, сюди.

На стіл не можна, тут сиди.

(Веде до дивана).

Матвій:

Но я сиамец! А от вас

Такое отношение!

Я ж иностранец! Я Матвей,

Достойный уважения!

Нет в мире лучшего кота!

Я ж весь, от носа до хвоста…

Тетянка: А де ж це «дякую» твоє?

Муська (бурчить): Хто не працює, їсть і п’є!

Тетянка (вчить кота): Поїв – подякуй за обід!

Мама (прибираючи на столі): Який невихований кіт!

Матвій:

Невихований? Я!? Да я…

Вся родословная моя…

Я от хвоста и до бровей

Наиблагороднейших кровей!

Мама:

А він злодюжка, ваш Матвій!

Аж три сосиски вкрав!

(Бере миску і виходить, входить брат).

Матвій: (кричить)

Не «вкрав», а «взяв»!

Я ж член семьи!

Я что – совсем без прав?

Брат (сумно):

В сім’ї в нас мама головна

Усі: й коти, і діти –

Повинні слухатись її.

Як треба – попросити.

Матвій (нахабно):

Ну, знаешь… Ты меня достал!

Чтоб я, сиамский кот,

Пред кем-то спинку изгибал?

Да лопни мой живот!

Муська (сама собі): Це вислів необачний…

Тетянка (ображено каже і йде геть): Матвію, ти невдячний!

Брат:

Такий невихований кіт!

Його прогнати, мабуть, слід.

Теж іде.

Матвій (злий):

Вот это (ф-р-р!) я вам не прощу,

Диван в лохмотья превращу!

(Починає дряпати диван, фиркає, дригає ногами).

Муська :Ти що ж це робиш, обормот?

Матвій:

Я самый лучший в мире кот!

Ты, мышеловка глупая!

Муська :

А ти бурлака, обормот!

Матвій (входить із віником):

А хто це знов тут гупає?

Ти знов нашкодив? Ось тобі!

Це – за диван! Це – за обід!

(Б’є віником, кіт нявчить і підстрибує).

Муська: Нявчи! Хай чують всі сусіди!

Матвій:

Я не стерплю такой обиды!

Уйду от вас! Плохие люди!

Муська: Іди! Без тебе краще буде!

(Кіт ображено йде геть, підібгавши хвоста, Муська махає вслід. Всі залишають сцену. Входить ведучий).

Ведучий:

Сьогодні ввечері Матвій

Залишив восьмий дім.

Він каже, хазяї були

Погані дуже в нім.

(Всі артисти виходять на сцену, вклоняються. Кінець п’єси. Звучить весела мелодія).

IV. Бесіда після закінчення вистави

– Як на вашу думку, діти, чи справді Матвію пощастило з господарями? Чи дійсно вони були погані?

– Як Тетянка і її сім’я поставились до Матвія спочатку?

– А Муська як спочатку поставилась до нього?

– А як віддячив Матвій своїм новим друзям?

– Що можна сказати про його вчинки, характер?

– Чи доводилось вам мати справу з такими котами?

– Які з цих характеристик підходять Матвієві?

(Брехливий, невдячний, нечесний, зарозумілий, невихований, грубий, хвалькуватий, хитрий, злий)

– Чи жаль вам кота?

– Як ви гадаєте, чому Матвій залишив стільки сімей, так ніде й не прижившись?

– Як ви гадаєте, чи приживеться він у дев’ятому домі? Чому ні? (Бо він не усвідомив своєї провини і поводитиметься знову так само негідно)

– Отже, сіамський бурлака ще довго бурлакуватиме, ніде не знайшовши собі рідної домівки і справжніх друзів, і він сам у цьому винен. Треба бути доброзичливим, чесним, порядним, за добре ставлення платити вдячністю і своїми добрими вчинками.

– За добро добром платять. За все в житті треба бути вдячним.

V. Поради коту Матвію

– В чужому домі будь привітний, а не примітний.

– Не будь хвальком! Не вихваляйся тим, до чого ти не приклав ніякої праці.

– Будь як вдома та не забувай, що ти в гостях.

– Скромна людина ніколи не хвалиться своїми добрими вчинками і здійснює їх за внутрішнім бажанням.

VI. Підсумок

– Чого навчились для себе?

– Які слова подяки знаєте?

– За що ви дякуєте і кому?

Етичні задачі

1) Що ви скажете, якщо вас запитують «Як ваші справи?». (Дякувати Богу, все добре).

2) Юркова мати запитує, чи здорова ваша бабуся? Що скажете у відповідь? (Дякую за увагу. Бабуся почуває себе добре)

– Так це чарівні слова, вони відкривають душу до щастя, радості і дружби

Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плеснете в долоні, а якщо – ні, то нічого не робите.

- Робите комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.

- Не вмиватися.

- Галасувати, коли хтось відпочиває.

- Шанувати працю людей.

- Обманювати, сваритися, хвалитися.

- Спати на уроках.

- Допомагати друзям у біді.

- Добре вчитися.

- Багато читати.

- Слухати маму, тата, вчителя.

- Вітатися з рідними вранці.

- Красти.

- Захищати слабшого.

- Поважати старших.

- Робити добро людям, природі.

(Діти виконують пісню «Пісенька горобчика», муз.З.Компанійця, сл.П.Синявського, переклад В.Моруги)

Дякую! Попрощайтеся як друзі один з одним.

Категорія: Ліщук Людмила Василівна | Додав: вчитель
Переглядів: 390 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Вхід на сайт
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Конкурси