Мета:
Навчальна:
- Повторити і закріпити вивчений матеріал.
- Підвищити рівень знань учнів з інформатики.
Розвиваюча:
- Розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей.
- Розвивати інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість.
Виховна:
- Виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.
Обладнання: презентація гри, таблички «Відповідь», картки для конкурсів «Збери Робочий стіл», «Кросворд», «Снігова баба», завдання «Пантоміма», ножиці, клей, папір, ручки, протокол гри.
ХІД ГРИ:
Доброго дня, шановні!
Вітає інформатика
Сьогодні щиро вас.
Змагання незвичайні
Відбудуться у нас.
Зібрались дві команди –
Розумники-знавці,
Хоч досвіду немає,
Вони всі – молодці!
Командам нашим успіхів
В змаганнях побажаємо.
І відповідей правильних
Від них усіх чекаємо.
Добрий день, шановні друзі! Рада вітати вас на інтелектуальній грі «Комп’ютер – друг школяра». Сьогодні братимуть участь у грі дві команди: п’ятикласники і шестикласники. Команда 5 класу «МИШКИ» (капітан команди: Гучук Богдана та 6 класу «ВІРУСИ» (капітан команди: Штуль Богдана).
Щоб це змагання було чесним,
Ми виберем журі почесне.
Поглянем разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
Тож оцінювати ваші знання та спостерігати за вашою грою буде вельмишановне журі у складі:
- Васюра Н.Ф. – директор школи;
- Баран Г.В. –вчитель математики;
- Боярська Т.В.- вчитель початкових класів та інформатики.
Всі готові? Розпочинаємо!
Сьогодні ми побачимо –
Хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось
Хто тут найрозумніший!
Нехай обом командам
Удача посміхається,
Сідайте всі зручненько,
Змагання починається!
Конкурс І: «Розминка»
«Наш комп’ютер» хоче переконатися, що ви розумні, і підготував вам запитання з інформатики. Я буду їх зачитувати, а команди по черзі відповідати. Правильна відповідь – 1 бал.
Загадки «Комп’ютера»:
- Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає! (Монітор)
- Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ......(Мишка).
- В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його .....(Системним)
- Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(Принтер)
- І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через .....(Модем)
- На ній записані програми
І для тата і для мами
В упаковці як конфета
Швидко крутиться ......(Дискета)
- Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я … (Редактор)
- Ця всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. (Інтернет)
- Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
- Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ……(клавіатура).
А зараз дізнаємося оцінки за перший конкурс.
Конкурс ІІ: «Збери Робочий стіл»
Діти, а які ви знаєте столи? (Кухонні, письмові, робочі)
А який стіл є у комп’ютера? (Робочий)
А які на ньому знаходяться значки? (Піктограми, ярлики, панель завдань, кнопка Пуск). Так, молодці!
На наш компʼютер потрапив злий комп’ютерний вірус і переплутав усі значки на Робочому столі. Тож Вам потрібно навести лад – зібрати Робочий стіл. Максимальна оцінка – 5 балів. Оцінюється правильність і охайність виконання завдання.
Приготувались? Почали!
Завдання «Збери Робочий стіл»
Молодці, діти, ви справилися і з цим завданням. А оцінки за цей конкурс наступні…
Конкурс ІІІ: «Кросворд»
Команди отримують картки.
Завдання: вписати в кросворд назви комп’ютерних пристроїв. Команда, яка швидше і правильно виконає завдання отримає 12 балів, друга команда – 10 балів. Готові? Почали!
Завдання «Кросворд»
- Мінімальна одиниця вимірювання інформації.
- Матеріальний обʼєкт, на якому зберігається інформація.
- Відомості про обʼєкти і явища, які підвищують рівень обізнаності про обʼєкт.
- Послідовність сигналів різної природи, за допомогою яких передається інформація.
- Велика інтегральна схема, яка виконує арифметико-логічні операції та керує роботою інших пристроїв ПК.
- Пристрій для виведення інформації.
- Пристрій для введення текстових та числових даних.
- Інформаційний процес, при якому встановлюють систему паролів, розмежовують процес доступу до інформації на компʼютері.
- Пристрій виведення даних.
- Процес заміни знаків одного набору іншим, при збереженні змісту тієї інформації, яка передається.
- Пристрій введення графічної інформації.
Відповіді: 1. Біт 2. Носій 3. Інформація 4. Повідомлення 5. Процесор 6. Монітор 7. Клавіатура 8. Захист 9. Принтер 10. Кодування 11. Сканер
Чи готове наше журі оголосити попередні підсумки?
Конкурс ІV: «Графічна естафета»
Кожен з вас має гарні знання та вміння працювати у графічному редакторі Paint. Тому наступне завдання пов’язане із даними навиками. Вам необхідно створити малюнок за зразком. Конкурс проходитиме у вигляді естафети – учні по черзі повинні малювати один фрагмент малюнка і передати естафету наступному гравцеві.
Максимальна оцінка – 5 балів. Оцінюється якість та швидкість!
Конкурс V: Конкурс капітанів «Пантоміма»
Зараз капітани команд за допомогою міміки й жестів будуть зображати ті пристрої з інформатики, які написані у них на аркуші, а інші представники команд мають їх відгадати. Першою розпочинає та команда у якої найменша кількість балів. Відгадане слово – 1 бал. Час – 1 хв.
Слова командам:
- Клавіатура.
- Монітор.
- Принтер.
- Колонки.
- Джойстик.
- Миша.
- Сканер.
- Навушники.
- Мікрофон.
- Відеокамера.
- Системний блок
- Ноутбук
Молодці! Гарно всі справились…
Оголошення результатів конкурсу.
Конкурс VІ «Пазли»
Команда отримує по 2 пазли з теми «Пристрої ПК».
Завдання:
- Необхідно зібрати пазли на швидкість.
- Вказати, які функції виконують пристрої, зображені на пазлах.
Правильно зібраний пазл і вказана його функція – 1 бал. Учасники готові ? Почали. (Команди складають пазли).
Я надаю слово журі для оголошення результатів гри.
Конкурс VІІ : «Світ ребусів»
Ось і останній конкурс інтелектуальної гри «Компʼютер – друг школяра». У кожної команди є можливість змінити результати гри. Правильна відповідь 2 бали. Команда, що знає відповідь піднімає табличку «Відповідь».
Отже, почали!
Я надаю слово журі для оголошення результатів гри.
(Оголошення результатів змагань)
Інформатику вивчати
Продовжуйте й надалі.
Команда переможців
Одержує медалі.
Всі добре працювали,
Хоча команда ________ від переможця
Трішечки відстала.
На спогад про цю зустріч
Одержуйте «нулі».
(Переможці отримують в'язку бубликів.)
Смачні вони й солодкі,
Хоч, правда, і малі.
Ми з вами, сподіваюсь,
Зустрінемось не раз.
На зустрічі приходьте —
Інформатика чекає вас!
Сьогодні ми переконалися, що й серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку. Хочеться побажати усім і надалі старанно вчитися та поповнювати свої знання.
Інформатика — наука,
Про яку скажу вам так,
Що без неї не запустиш
Ні ракету, ні літак.
Ось включаю я комп'ютер,
Загорається екран,
Натискаю кнопку Enter
І пірнаю в океан.
Інтернету шир безмежна
У комп'ютері сидить.
Треба швидкість тут шалену,
щоб цей космос облетіть.
Поринаю з головою
Я в програми Word, Excel,
Ще й дзвіночка попрохаю
Не дзвонити цілий день.
Учням всім своїм бажаю
Із комп'ютером дружить.
За плечима, я вважаю,
ці знання нам не носить!
ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
|