З метою забезпечення педагогічної наступності готуватися до роботи у 5-му класі вчителі-предметники та класні керівники повинні заздалегідь. Для таких вчителів має стати нормою відвідування уроків, виховних заходів учнів-четвертокласників. При цьому варто звернути увагу на:
- особливості спілкування дітей,
- атмосферу уроку,
- рівень підготовленості та самостійності учнів.
- недопустимість перевантаження учнів зайвими за обсягом домашніми завданнями, їх необхідно дозувати з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку.
- темп уроку, адже високий темп заважає багатьом дітям засвоювати навчальний матеріал.
- навчальні програми для початкової школи, методику роботи з дітьми конкретного вчителя початкової школи, від якого клас переходить в основну школу.
У перші тижні початку нового навчального року класний керівник:
- має допомогти учням запам'ятати імена та прізвища однокласників та прізвище ім’я по-батькові вчителів-предметників (можна використовувати візитки, таблички з ім'ям, які ставляться на парту на кожному уроці);
- здійснити грамотне розсаджування дітей у класі з урахуванням їх індивідуальних особливостей, психологічної сумісності, здоров'я, побажань батьків.
- познайомитися з умовами проживання дитини, взаєминами в сім'ї, здоров'ям дитини (за медичною картою дитини).